czwartek, 12 grudnia 2019

MIŁOŚĆ = SZACUNEK

Osobę, którą kochamy poważnie traktujemy okazując jej szacunek.
Jeżeli tą osobą jest Bóg to Go szanujemy, okazujemy szacunek poważnie traktując to, co do na mówi.
W Biblii czytamy: 

" Na tym bowiem polega miłość ku Bogu, że się przestrzega przykazań jego, a przykazania jego nie są uciążliwe." ( 1 Jana 5:3)

Natomiast sam Pan Jezus Chrystus powiedział:


"Jeśli mnie miłujecie, przykazań moich przestrzegać będziecie.Kto ma przykazania moje i przestrzega ich, ten mnie miłuje; a kto mnie miłuje, tego też będzie miłował Ojciec i Ja miłować go będę, i objawię mu samego siebie. Odpowiedział Jezus i rzekł mu: Jeśli kto mnie miłuje, słowa mojego przestrzegać będzie, i Ojciec mój umiłuje go, i do niego przyjdziemy, i u niego zamieszkamy."  (Ew.Jana 14:15.21.23)

Jeżeli ktoś nie miłuje Boga, to Go nie szanuje, nie  traktuje poważnie nie zważa na słowa Boga.

Pan Jezus Chrystus mówi: 

"Kto mnie nie miłuje, ten słów moich nie przestrzega, a przecież słowo, które słyszycie, nie jest moim słowem, lecz Ojca, który mnie posłał." (Ew.Jana 14:24)

 W powyższy tekście w drugiej części trzeciego wersetu i piątego rozdziału pierwszego listu Jana mamy zapisane takie słowa:

"... przykazania jego nie są uciążliwe. "

Dlaczego przykazania Boże nie są uciążliwe ? Ponieważ czynione z miłości do Boga sprawia nam to radość. Kiedy kochamy jakąś osobę to czynienie czegoś dla niej sprawia radość w sercu, bo jest to czynione z miłości i  miłość sprawia, że to czynimy z radością dla danej osoby, ponieważ pragniemy jej szczęścia, tego co najlepsze dla niej. 
Jeżeli tą osobą dla Ciebie jest BÓG to pragniesz czynić to, co Bogu się podoba, co Jemu jest miłe i sprawia Ci to radość i masz wdzięczność dla Boga w swoim sercu.

Psalmista Dawid w czterdziestym psalmie i dziewiątym wersecie napisał:

"Jest moją radością, mój Boże, czynić Twoją wolę, a Prawo Twoje mieszka w moim wnętrzu."[Biblia Tysiąclecia ]




  W Psalmie setnym i drugim wersecie zapisane są takie słowa:

"Służcie Panu z radością, Przychodźcie przed oblicze jego z weselem! "




Jest to możliwe, kiedy prawdziwie w naszym sercu kochamy Boga i to widać w tym jak Go traktujemy i jak podchodzimy do Niego w tym co nam w swoi słowie przekazuje.

Pamiętajmy na słowa Pana naszego i Boga Jezusa Chrystusa:




"Jeśli mnie miłujecie, przykazań moich przestrzegać będziecie."





Zapraszam również do wysłuchania rozważania biblijnego w temacie:









Polecam również artykuły pt.:


 

MIŁOŚĆ DO BOGA

 

 

Z MIŁOŚCI DO JEZUSA



 

BĄDŹMY WYKONAWCAMI SŁOWA BOŻEGO A NIE TYLKO JEGO ZNAWCAMI

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz