poniedziałek, 2 stycznia 2023

CZAS SZUKAĆ BOGA

" Siejcie sobie sprawiedliwość, żnijcie owoc wierności, uprawiajcie sobie nowy ugór, bo czas szukać PANA, aż przyjdzie i zrosi was deszczem tego, co prawe. " ( Ozeasza 10:12 )

Dziś ludzie szukają pieniędzy, pragną dobrobytu, szczęścia chcą być zdrowi, mieć się dobrze, ale jednego dziś ludzie nie szukają to jest BOGA i tutaj jest problem bo to jest prawdziwe szczęście a tym prawdziwym szczęściem człowieka jest sam BÓG.

Asaf w jednym ze swoich psalmów napisał:

" Lecz moim szczęściem być blisko Boga. Pokładam w Panu, w Bogu nadzieję moją, Aby opowiadać o wszystkich dziełach twoich. [Biblia Warszawska]

W tłumaczeniu Ewangelicznego Instytutu Biblijnego Starego i Nowego Przymierza Piotra Zaremby ten tekst tak brzmi:

" Moim szczęściem jest być blisko Boga. W Panu, w JHWH, znalazłem schronienie I pragnę opowiadać o wszystkich Twoich dziełach." ( Ps.73:28)

Czas na szukanie BOGA nie będzie trwał wieczne, on się kiedyś zakończy.

W księdze proroka Izajasza mamy zapisane takie słowa:

"Szukajcie Pana, dopóki można Go znaleźć, wzywajcie go, dopóki jest blisko!" (Izaj.55:6 )

Tutaj w tym powyższym tekście mamy jasno napisane "DOPÓKI" czyli jeszcze jest ten czas, ale taka możliwość się zakończy i nie będzie już odwrotu, możliwości by znaleźć BOGA.

Apostoł Paweł napisał: 

" W czasie łaski wysłuchałem cię, A w dniu zbawienia pomogłem ci; Oto teraz czas łaski, Oto teraz dzień zbawienia." ( 2 list do Korynt.6:2 )

Nie jutro, nie za moment, ale TERAZ w tym momencie, bo później będzie za późno. 

 Bóg jest Bogiem żywym i daje się znaleźć każdemu kto Go prawdziwie szuka i pragnie Jego osoby.

BÓG mówi: " A gdy mnie będziecie szukać, znajdziecie mnie. Gdy mnie będziecie szukać całym swoim sercem, ( Jer.29:13 )

Pan Bóg pragnie nam się objawiać. W tym samym rozdziale księgi proroka Jeremiasza w wersecie 14 BÓG mówi dalej takie słowa: "... objawię się wam - mówi Pan - odmienię wasz los i zgromadzę was ze wszystkich narodów i ze wszystkich miejsc, do których was rozproszyłem - mówi Pan - i sprowadzę was z powrotem do miejsca, skąd skazałem was na wygnanie. "

 

 

CO TO ZNACZY SZUKAĆ BOGA ?


To trwanie w relacji z Bogiem nie tylko na zasadzie"Boże zrób to dla mnie, albo tamto " lub "Boże daj mi to czy tamto", ale raczej trwanie w Jego woli na zasadzie "Boże co chcesz, abym czynił"  "Boże oddaję się Tobie do dyspozycji"   "Boże uczyń mnie takim, jakim Ty chcesz, abym był". 
 Czyli nie na zasadzie biorcy "Boże daj"  ale "Boże bierz", czyli oddanie siebie Bogu by mógł nasze życie układać, kierować nami i nas prowadzić, bo ci, których właśnie Boży Duch Święty prowadzi są Jego dziećmi, synami i córkami - List do Rzymian 8:14.
  Bądźmy jak Samuel, który wołał do Boga:
 
" Mów, Panie, bo sługa twój słucha
 
(1 Samuela 3:10 )
 
Albo jak Apostoł Paweł, który się nawracał do Pana i Boga Jezusa Chrystusa, który rzekł do Niego:
 
 

" Co mam czynić, Panie? "

( Dzieje Apostolskie 22:10 ) 

 

Niech takie nastawieni naszego serca będzie, aby szukać Pana Boga, Jego świętej woli w naszych, Jego prowadzenia będąc Mu we wszystkich posłusznym .

Czytajmy spisane Jego słowo, czyli Biblię zwaną też PISMEM ŚWIĘTYM z modlitwą w sercu i na ustach do Bożego Chrystusowego Ducha Świętego, aby nam objawiał święte Swoje słowo, dawał właściwe Jego zrozumienie i wprowadzał nas w tą świętą Bożą prawdę w naszym życiu.

Bądźmy ludźmi relacji z Bogiem, a nie religijnymi chrześcijanami spełniającymi jakieś rytuały w kościele na nabożeństwie. Bądźmy ludźmi modlitwy, którzy trwają w społeczności z Bogiem, którzy są skoncentrowani na Bogu.

 

 

Tak więc szukanie BOGA to szukanie woli Boga, patrzenie na to, czego ode mnie oczekuje BÓG nastawienie serca: Boże chcę iść z Tobą przez życie, pokaż mi Twoją drogę prowadź mnie Twoją Bożą drogą. Jest nawet taka pieśń zatytułowana:
 "POKAŻ PANIE MI DROGI TWOJE I NAUCZ MNIE W ŚWIETLE TWYM ŻYĆ"



Tak więc szukanie Boga to życie z Bogiem, podążanie z Nimi za Nim, jako Przewodnikiem naszym, to życie zgodne z Jego wolą w posłuszeństwie Jego słowu.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz