sobota, 12 stycznia 2013

STWORZENIE RÓWNE STWÓRCY

Zwykły człowiek chce pojąc niezwykłego Boga. Stworzenie mądrzejsze od Stwórcy bądź równe Stwórcy. Stworzenie chce równać się ze Stwórcą, to tak jakby glina była na równi z garncarzem, które kształtuje z owej gliny naczynie-„O co za przewrotność! Czyż może być garncarz na równi z gliną stawiany? Czyż może mówić dzieło o swym twórcy: Nie uczynił mnie, i garnek rzec o tym, co go ulepił: Nie ma rozumu?” (Izajasza 29:16).
Zwykły człowiek, stworzenie chce ogarnąć Stwórcę i zdefiniować, a Boga nie da się zdefiniować, a mimo to niektórzy ludzie wierzący próbują Boga określić i opisać, dać definicję Boga. Bóg jest ponad wszelką definicją, Bóg jest ponad tym wszystkim. Jeśli Boga dano by zdefiniować to przestałby być Bogiem, bowiem ludzki rozum ogarnąłby Boską osobę a Bóg jest niepojęty i nie da się Go ogarnąć ludzkim rozumem.
Nasza wiedza i poznanie Boga są cząstkowe-„Bo cząstkowa jest nasza wiedza i cząstkowe nasze prorokowanie; lecz gdy nastanie doskonałość, to, co cząstkowe, przeminie.Gdy byłem dziecięciem, mówiłem jak dziecię, myślałem jak dziecię, rozumowałem jak dziecię; lecz gdy na męża wyrosłem, zaniechałem tego, co dziecięce.Teraz bowiem widzimy jakby przez zwierciadło i niby w zagadce, ale wówczas twarzą w twarz. Teraz poznanie moje jest cząstkowe, ale wówczas poznam tak, jak jestem poznany.” ( 1 list do Koryntian 13:9-13). Pewne rzeczy są zakryte przed nami o których wie tylko Bóg – „To, co jest zakryte, należy do Pana, Boga naszego, a co jest jawne, do nas i do naszych synów po wieczne czasy,…” (V Mojż.29:28) ale to co jest potrzebne w kwestii zbawienia Bóg nam objawił -„Ponieważ to, co o Bogu wiedzieć można, jest dla nich jawne, gdyż Bóg im to objawił.” ( List do Rzymian 1:19).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz