sobota, 23 września 2023

KIERUJ SIĘ OPINIĄ I ZDANIEM BOGA

Pan Jezus Chrystus powiedział

"Wy też w oczach ludzi uchodzicie za sprawiedliwych, ale w waszych wnętrzach pełno obłudy i bezprawia."   

 Mt 23:28

Kiedyś na pewnym spotkaniu prosiłem pastora, który też uczynił wezwanie jeżeli ktoś potrzebuje modlitwy to on się chętnie z tym człowiekiem pomodli i gdy zapytał mnie jaki mam problem to odpowiedziałem mu, żebym mógł prowadzić święte życie, żeby Bóg mi w tym pomógł a ten pastor mi odpowiedział: " Ja Ciebie znam od wielu lat i wiem, że prowadzisz święte życie ". Problem był w tym, że ja wiedziałem, że tak nie jest, bo ludzie widząc mnie nie dostrzegali niczego negatywnego, ale ja wiedziałem, że tak nie jest. Bo na zewnątrz wszystko wyglądało  ładnie, że jest w porządku, ale w środku, w mojej głowie, w sercu, gdzie rodzą się różne myśli już tak ładnie nie było. 

Także mogłem wydawać się przed ludźmi w porządku, ale wiem, że człowiek nie ma zdolności wejrzenia we wnętrze drugiego człowieka co myśli lub nie jest z nim na codzień 24 h co robi i jak postępuje, ale  BÓG jest 24 h z człowiekiem i  wie co człowiek myśli .

Bo Ten , który stworzył wzrok nie widzi ? Bo Ten, który stworzył słuch nie słyszy ?  Bo Ten , który stworzył mózg nie wie jakie myśli się w nim kryją ? 

To co ukryte dla ludzkiego wzroku BÓG WIDZI  to co ukryte dla ludzkiego ucha BÓG SŁYSZY i to co drugi człowiek nie wie, Bóg wie, BÓG WIE WSZYSTKO i myśli, które są ukryte przed drugim Bóg zna wszystkie. BÓG ZNA WSZYSTKIE NASZE MYŚLI.

Hebr 4:13: "I nie ma stworzenia, które by się mogło ukryć przed nim, przeciwnie, wszystko jest obnażone i odsłonięte przed oczami tego, przed którym musimy zdać sprawę."

W Psalmie 139 znajdujemy takie słowa:

Ps 139:2-5,7-12: "Ty wiesz, kiedy siedzę i kiedy wstaję, Rozumiesz myśl moją z daleka. Ty wyznaczasz mi drogę i spoczynek, Wiesz dobrze o wszystkich ścieżkach moich. Jeszcze bowiem nie ma słowa na języku moim, A Ty, Panie, już znasz je całe. Ogarniasz mnie z tyłu i z przodu I kładziesz na mnie rękę swoją. … Dokąd ujdę przed duchem twoim? I dokąd przed obliczem twoim ucieknę? Jeśli wstąpię do nieba, Ty tam jesteś, A jeśli przygotuję sobie posłanie w krainie umarłych, I tam jesteś. Gdybym wziął skrzydła rannej zorzy I chciał spocząć na krańcu morza, Nawet tam prowadziłaby mnie ręka twoja, Dosięgłaby mnie prawica twoja. A gdybym rzekł: Niech ciemność mnie ukryje I nocą się stanie światło wokoło mnie, To i ciemność nic nie ukryje przed tobą, A noc jest jasna jak dzień, Ciemność jest dla ciebie jak światło."

Każdy za samego siebie zda sprawę Bogu. W liście Apostoła Pawła zapisane są takie słowa:

Rzym 14:12: "Tak więc każdy z nas za samego siebie zda sprawę Bogu."

Niech nawet dobra opinia ludzi na twój temat nie kieruje twoim życiem. Niech nie schlebia Ci to, że ktoś o Tobie dobrze mówi. Niech raczej dla Ciebie będzie ważniejsze zdanie BOGA, to co BÓG o Tobie mówi i o Tobie myśli.  Kieruj się opinią BOGA niech ta opinia kieruje twoim życiem. Dąż do tego co podoba się BOGU i o Jego upodobanie się ubiegaj a nie o ludzkie upodobanie i względy.

Apostoł Paweł w liście do Galacjan 1:10 napisał: 

"A teraz, czy chcę ludzi sobie zjednać, czy Boga? Albo czy staram się przypodobać ludziom? Bo gdybym nadal ludziom chciał się przypodobać, nie byłbym sługą Chrystusowym." [Biblia Warszawska]

W innym tłumaczenia Biblii tak ten tekst brzmi: 

"Czy mówiąc tak, zamierzam zjednać sobie ludzi, czy Boga? Albo może chodzi mi o przypodobanie się ludziom? Gdybym nadal zabiegał o ludzkie względy, nie byłbym sługą Chrystusa. [Przekład Literacki]

Pan Jezus Chrystus mówi: " Jak możecie uwierzyć wy, którzy u siebie nawzajem szukacie uznania, a nie zależy wam na uznaniu pochodzącym od samego Boga? " (Ew.Jana 5:44 )    [Przekład Literacki]


 Pan Jezus Chrystus powiedział też:

" Wy jesteście tymi, którzy chcą uchodzić w oczach ludzi za sprawiedliwych, lecz Bóg zna serca wasze...  

( Ew. Łuk.16:15 )

W Psalmie 115:1 zapisane są takie słowa: 

" Nie nam, Panie, nie nam, ale imieniu swemu daj chwałę,..."

 

 Nie mamy sobie przypisywać chwały, ale BOGU ją oddawać. i u BOGA szukać upodobania i aprobaty ze strony BOGA nie  ludzi bo inaczej nie jesteśmy sługami Chrystusa, ale niewolnikami ludzi i ich opinii a przecież wyznajemy, że naszym PANEM jest JEZUS CHRYSTUS i tylko jedynie On niech rządzi w naszych sercach, myślach a wtedy i nasze postępowanie względem drugiego człowieka będzie właściwe, ale nade wszystko właściwe będzie względem BOGA.

Zachęcam również do zapoznania się z artykułami znajdującymi się poniżej:

BÓG WSZYSTKO WIDZI

 

 

OPINIA BOSKA, OPINIA LUDZKA-CO WAŻNIEJSZE ?


Polecam również wysłuchać rozważania biblijnego w poniższym tematacie


 

 


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz