środa, 9 listopada 2022

KTO PRZEKONUJE O GRZECHU ?


Pan Jezus Chrystus powiedział:
 "A On, gdy przyjdzie, przekona świat o grzechu i o sprawiedliwości, i o sądzie;"
( Ew.Jana16:8 )
O kim tu mowa? Odpowiedź brzmi: o DUCHU ŚWIĘTYM.
Człowiek człowieka żadnym sposobem nie przekona o grzechu to może dokonać tylko BÓG, którym jest DUCH ŚWIĘTY. Chociażby biblię przed drugim człowiekiem otwierał i cytował wersety to nic nie da, jeśli w tym nie jest obecny DUCH ŚWIĘTY.
Oczywiście, używanie wersetów z biblii nie jest złe, ale jeżeli w tym nie ma Ducha Świętego to jest to przysłowiowe bicie biblią człowieka po głowie a przecież pamiętajmy, że litera zabija a duch ożywia i tutaj mowa o Duchu Świętym bez Niego to tylko literki nieprzemawiające do serca, lecz jakieś puste religijne frazesy, nakazy i zakazy, które w człowieku powodują większą niechęć do Boga niż zachęcenie. Jeżeli Ty sam chcesz kogoś nawrócić i przyprowadzić do Boga - CHRYSTUSA JEZUSA to zapewne będzie to porażka. 
Pewien pastor idąc prze miasto spotyka człowieka, który idzie naprzeciw tego pastora zygzakiem, czyli mocno pod wpływem alkoholu i mówi do niego:
"To dzięki pastorowi się nawróciłem do Boga"
A pastor odpowiada:" I dlatego, że dzięki mnie się nawróciłeś tak dzisiaj wyglądasz"
Prawdą jest, że nikt z nas nikogo nie może nawrócić do Boga. 
W księdze proroka Jeremiasza zapisane są takie słowa w których Efraim tak wołał do Boga:
"Ćwiczyłeś mnie i przyjmowałem ćwiczenie, jak cielę nie wyćwiczone. Pozwól mi się nawrócić, bo Ty jesteś Panem, moim Bogiem! " (Jer.31:18)

Nawrócenie człowieka to dzieło Boga. Oczywiście Bóg może użyć człowieka, jako swoje narzędzie by przyprowadzić do Siebie drugiego człowieka, ale tylko jako narzędzie bo nawrócenie czy zbawienie człowieka jest dziełem w 100% tylko Boga.

Sam Pan Jezus Chrystus mówi:
"Nikt nie może przyjść do mnie, jeżeli go nie pociągnie Ojciec, który mnie posłał, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. "    (Ew. Jana 6:44 )

Oprócz mówienia im o Zbawicielu możemy modlić się za tych, którzy leżą nam sercu wołając do Boga o ich zbawienie by stało się ich udziałem.
 
 
 

 


Przyjdź Duchu Święty Przekonaj o grzechu, sprawiedliwości i sądzie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz