piątek, 11 stycznia 2019

ESCAPE ROOM A LABIRYNT

Przyznam, ze pierwszy raz słyszę o czymś taki jak Escape Room. Szukając więcej informacji na ten temat natrafiłem przypadkowo na artykuł pt.: "Escape roomy – pokoje ucieczki szatana."
I tak czytając różne informacje skojarzyło mi się to jakoś z tak zwanym "Labiryntem", który to miał miejsce w niektórych kościołach w naszym kraju. Czytałem o tym na stronie:   

Nie wiem czy słusznie i nie czynię się w tym temacie ekspertem i nie chcę tutaj osądzić czy potępić kościoły w których miało to miejsce, po prostu dzielę się moimi spostrzeżeniami. Drogi Czytelniku masz prawo mieć swoje zdanie na ten temat i nie uważam, że jestem nieomylny i nie popełniam błędów, ale nadzwyczajnie w świecie dzielę się głośno moimi myślami na ten temat, bowiem nie mam zaufania do takich praktyk jak "Labirynt" w kościele, ale mogę się mylić, jednakże jakoś bardzo mi to się skojarzyło z tą grą "Escape Room", chociaż "Labirynt' ma w swoim założeniu charakter chrześcijański, wiem, że ktoś może teraz mi zarzucić, ze to dwie różne sprawy nie mające nic wspólnego z sobą "Escape Room" i "Labirynt". Może tak jest, ale ja mam co do tego mieszane uczucia, obawy, że jednak jedno i drugie nie jest to, do końca dobre, a Boże Słowo powiada:
"Unikajcie wszystkiego, co ma choćby pozór zła." ( 1 Tesal. 5:16) Tłumaczenie Biblii Tysiąclecia.
 W powyższy fragmencie mamy napisane, że mamy się strzec zła, ale nawet tego co ma tego pozór, coś go nawet to zło przypomina. Jak to jest ? A może coś sobie sam tworzę?
W Biblii mamy napisane:
"Wszystkiego doświadczajcie, co dobre, tego się trzymajcie."( 1 Tesal.5:21)
W przekładzie Biblii Tysiąclecia mamy tak to oddane:
"Wszystko badajcie, a co szlachetne - zachowujcie!"
Natomiast w liście do Efezjan mam zapisane takie słowa:
"Dochodźcie tego, co jest miłe Panu..." (Efez.5:10)
Nie wierzcie mi na słowo, sami sprawdzajcie, doświadczajcie, badajcie i dochodźcie PRAWDY prosząc Ducha Świętego o objawienie Wam prawdy.
Ale jedno jest pewne:
"...nie miejcie nic wspólnego z bezowocnymi uczynkami ciemności,... (Efez.5:11)
"Od wszelkiego rodzaju zła z dala się trzymajcie." (Tesal.5:22)
"...co dobre, tego się trzymajcie." (1Tesal.5:21)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz