sobota, 9 czerwca 2007

W JAKIM CELU BÓG NAS STWORZYŁ ?

W księdze Izajasza proroka 43:7 czytamy: ” …ku swojej chwale stworzyłem…”   byśmy byli święci i nienaganni przed obliczem Jego zgodnie ze słowami Apostoła Pawła z listu do Efezjan 1:4 , abyśmy Panu przynosili owoc
” Przez to uwielbiony będzie Ojciec mój jeśli obfity wydacie
   i staniecie się uczniami moimi „ 
( Ew.Jana 15:8 )
” Nie wy mnie wybraliście ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was
  abyście szli i owoc wydawali i aby owoc wasz był trwały, by to o
  cokolwiek byście prosili Ojca w mieniu moim dał wam „

                                                         ( Ew. Jana 15:16 )
efektem służenia Bogu jest uświęcenie i to jest owoc przez który
Bóg odbiera sobie chwałę i uwielbienie. Abyśmy prowadzili uświęcone
tzn. PODDANE W POSŁUSZEŃSTWO BOGU NASZE ŻYCIE
spójrzmy do listu do Rzymian 6:22
 ” Teraz zaś, po wyzwoleniu z grzechu i oddaniu się na służbę Bogu.
    jako owoc zbieracie uświęcenie.A końcem tego – życie wieczne.”
                                                                                                 (BT)

wzrastamy duchowo czyniąc uczyni sprawiedliwośći czyli wykomując
wolę Bożą.
Bóg nas stworzył dla siebie dla swojej chwały jako swoją własność
abyśmy do Niego należeli i dla Niego żyli stworzeni do wyłącznej
dyspozycji Boga jako poświęceni dla Niego oddzieleni dla Niego
zarezerwowani dla Boga.
Słowo „święty”  oznacza właśnie oddzielony, odłączony dla zaszczytnego celu w tym wypadku oznacza że jesteśmy oddzieleni
odłączeni od grzechu  i przeznaczeni wyłącznie dla Boga i do Jego
wyłącznej dyspozycji ( V Mojż.4:20 ) . ( 7:6 ) . ( 14:2 ) .
( II Mojż.19:5-6 ) .
Centralną postacią sensem i celem źródłem naszego życia powinien
być sam Bóg abyśmy dla Niego żyli
list do Rzymian  14:7-8 powiada:
” Albowiem nikt z nas dla siebie nie żyje i nikt dla siebie dla siebie
  nie umiera; „
  Bo jeśli żyjemy, dla Pana żyjemy;
  jeśli umieramy, dla Pana umieramy;
 przeto czy żyjemy, czy umieramy,
 Pańscy jesteśmy „.

Dawid żył dla Boga, pragnieniem i radością jego serca było wykonywanie woli Bożej w Psalmie 40:9 pisze:
” Pragnę czynić wolę twoją Boże mój,
  a zakon twój jest we wnętrzu moim „

W przekładzie Biblii Tysiąclecia Psalm 40:9 mówi:
” Jest moją radością mój Boże, czynić Twoją wolę
  a Prawo Twoje mieszka w moim wnętrzu „

W Ewangelii Mateusza 5:14-16 mowa jest o tym aby Jezus Chrystus
był naszym Panem mamy być świadectwem Boga wśród ludzi w posłuszeństwie Panu Jezusowi Chrystusowi aby życie Pana naszego Jezusowi Chrystusowi było widoczne w nas i przez nas objawiała Jego chwała.
Musimy naśladować Pana Jezusa Chrystusa w czynienia dobra ( Efez.5:1 )
Jesteśmy dziełem Boga stworzeni w Chrystusie Jezusie
do dobrych uczynków do których przeznaczył nas Bóg
abyśmy w nich chodzili
Podsumowanie:  Bóg nas stworzył dla swojej chwały
                                 abyśmy byli święci i nienaganni
                                 przed obliczem Jego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz